Контакти

Ваши сигнали и разкази изпращайте на trucks@abv.bg.

На сайт http://eyesofbulgaria.blogspot.com можете да разкажете за всяка несправедливост в България, която сте преживели или на която сте били свидетели. Това е форумът на правдата и истината!

Search This Blog

Friday, January 01, 2010

Контрольори в градския транспорт-София


Как може да се съсипе цялото празнично настроение на един честен човек?

Много лесно. Просто се качваш в градския транспорт, продупчил си си билетче, но това не е гаранция, че ще пристигнеш до желаната спирка без проблеми.

Градският транспорт на София. "Органите" за проверка - всеки ги е срещал. Всеки знае, що за хора са повечето от тях. Сякаш са минали специален курс - за безцеремонност, грубост, жестокост дори, за хитрост - да изкарат и честния човек нарушител, едва ли не престъпник.

Преди няколко години двама от тях ми счупиха мобилния телефон: Пътувах рано сутринта към софийската гара, нямах време, бързах. Бях с билет. Качиха се двама, заядоха се за чантата, с която пътувах. Трябвало да имам билет и за нея. Едва после разбрах, че билет се купува за багаж над 60/40. Но ме хванаха за якето, в джоба ми бе мобилният ми телефон. Счупиха му антената. А мен ме глобиха - аз нямах време да се занимавам с тях, чантата ми беше тежка, трябваше да се отърва, иначе щях да изпусна влака си... А и те бяха двама мъжаги с груби, свирепи мутри... Билета, който трябваше да ми издадат, го скъсаха пред очите ми. Не видях за колко лева или стотинки беше.

... Преди няколко часа: в метрото. Оказва се, че има двойна проверка. Какъв е смисълът, каква е логиката? Трудно е да се обясни. Първо, без билет няма как да влезеш на станцията. Не е като в наземния транспорт. Въпреки това обаче "хиените" - контрольори и там проверяват. С надеждадата, че някой пътник си е загубил или дори изхвърли билета, преди да е излязал от метрото.

С жена ми пътувахме с метрото. И двамата - както обикновено - бяхме редовни. Във влака се качиха контрольори. Започнаха проверка. Показах им моя билет. Съпругата ми не можа да намери нейния. Поискаха да я глобяват. Тя се разстрои, от обида и възмущение. Защото знае, че е в правото си, платила си е билет. Не беше справедливо. Опита се да обясни, че е останал или на автомата при влизане, или може би е паднал от джоба й (например на станция "Обеля", където се качихме, но преди това си направихме по една снимка). Никакви компромиси. Запомнете това име - ИЛИЕВ, мисля, че служебният му номер е 264. Водача на глутницата. 10 лв. срещу билетче, ако не - акт за 100. Дадох им 10, за да не разстройват повече съпругата ми. После, връщайки се обратно, след около 20 минути намерихме падналото билетче на съпругата ми на мястото на "Обеля", където се снимахме. веднага тръгнахме назад, намерихме глутницата. Отказаха да ни върнат 10-те лева. Още по-малко да се извинят. Завиха, закрещяха. И си тръгнаха...
Но има и честни хора - например полицай И.И., когото "глутницата" се опита да намеси в своя полза. Не им се удаде. Да е жив и здрав. След като ония се махнаха, той сам разказа, че вършат безобразия и че трябва човек да знае как да реагира. Логика за "двойната" проверка в метрото липсва, но човек трябва да е внимателен... Дълга тема...
И все пак, хора, запомнете името, което видяхте по-горе, и номера му....

No comments: